۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۷۱۲۴۹۶

کمک های تسلیحاتی به اوکراین به نظر برای دولت های غربی بسیار هزینه بر است

کمک های تسلیحاتی به اوکراین به نظر برای دولت های غربی بسیار هزینه بر است
تهران – ایرنا – شبکه خبری سی ان ان درجریان مصاحبه اختصاصی با »اولکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین نسبت به حمایت های آمریکا از کی یف ابراز تردید کرد و هشدار داد که آمریکا همان کشوری است که افغانستان را در میانه جنگی بی پایان رها کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روز پنجشنبه ایرنا،  شبکه خبری سی  ان ان گزارش داد: درحالی که نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل درمورد چگونگی حمایت های نظامی از اوکراین در جریان است، وزیر دفاع اوکراین نسبت به ادامه حمایت های امنیتی آمریکا از کی یف امیدوار است.

رزنیکوف در مصاحبه اختصاصی با این شبکه خبری گفت : مقامات ارشد ارتش آمریکا می گویند هرگز حمایت های خود را از اوکراین متوقف نخواهند ساخت.

ابراز تردید سی ان ان نسبت به تداوم حمایت های آمریکا از اوکراین
 متیو چانس خبرنگار سی ان ان درجریان این مصاحبه نسبت به وعده های غرب به اوکراین
ابراز تردید کرده و وزیر دفاع اوکراین را دراین زمینه مورد پرسش قرار داد

این در حالی است که متیوچانس خبرنگار این رسانه در این مصاحبه اختصاصی از وی پرسید: تا چه اندازه این موضوع می تواند واقعه بینانه باشد؛ تعهدی بی پایان در زمینه تامین امنیت اوکراین از جانب  آمریکا؛ آمریکا همان کشوری است که خود را از جنگ افغانستان به یکباره بیرون برد. (پس از ۲۰ سال جنگ بی ثمر فرار کرد). این تعهد یعنی ادامه حمایت های نظامی تا چه اندازه می تواند واقعی باشد؟

وزیر دفاع اوکراین درپاسخ به این سوال گفت: با نگاه کردن در چشمان لوید آستین وزیر دفاع و مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا  و دیگر وزرای دفاع (ناتو)  من احساس می کنم که این وعده ها صادقانه باشند، آنها می گویند که کمک های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین هرگز متوقف نخواهد شد.

جنگ اوکراین هم اکنون وارد یکصدو سیزدهمین روز خود شده است. ارتش این کشور در مواجهه با نظامیان روسیه با کمبود شدید تسلیحات مواجه است و اکنون وزرای دفاع ناتو در بروکسل سرگرم رایزنی درمورد چگونگی درخواست های کی یف  هستند.

خبرنگاری سی ان ان از بروکسل گزارش داد:کمک های تسلیحاتی به اوکراین به نظر  (برای دولت های غربی) بسیار هزینه بر است.

ارسال نظرات